Een campagne om Amsterdammers te wijzen op hun verantwoordelijkheid en rechten voor de staat van hun woning. Met het accent op twee relevante thema’s: constructie van je huis en een gezond binnenklimaat. Om de thematiek van het technisch ‘woningkwaliteit’ toegankelijker te maken bedachten we de term ‘Woningcheck’ in combinatie met een vervreemdend beeld dat de aandacht trekt. Zo maakten we van ‘het onderhouden van de staat van je woning’ een positieve en frisse boodschap. Een campagne logo met een animatie is hierbij toegevoegd voor ‘Meldpunt Woningcheck’.
De campagne was te zien door de hele stad, op FB en op de gemeente website.
A campaign to show Amsterdammers their responsibility and rights for the condition of their home. With the emphasis on two relevant themes: construction of your house and a healthy indoor climate. To make the theme of technical ‘home quality’ more accessible, we came up with the term ‘Woningcheck’ in combination with an alienating image that attracts attention. This way we made a positive and fresh message about ‘maintaining the condition of your home’. An campaign logo, with a animation, was added for the pilot ‘Contact point Woningcheck’. The campaign was on display throughout the city, on FB and on the municipality website.